Hoe persoonlijk moet je zijn?

Jouw eigen, persoonlijke verhaal is een belangrijke schakel in de verbinding die je weet te maken met je potentiële klant. Eén van de moeilijkste dingen van online zaken doen is immers dat jouw potentiële klant jou eerst moet leren kennen en je moet gaan vertrouwen. Deels doe je dat door je expertise te laten zien. Je deelt waar je mee bezig bent, hoe je dat doet, wat je kunt etc. Je deelt misschien ook nog interessante content van anderen, omdat je het belangrijk vindt om kennis te delen. Maar vaak blijft het daarbij.

Kwetsbaar

Jezelf ook op persoonlijk vlak laten zien maakt kwetsbaar. Mensen kunnen er wat vinden. Misschien keuren ze je zelfs wel af. Los van het feit dat dat waarschijnlijk toch nooit klanten van je worden, is het zonde om je door die angst te laten weerhouden. Want het levert ontzettend veel op om jezelf wél te laten zien (en dat geldt niet alleen op zakelijk vlak). Eigenlijk is dat ook heel logisch. Mensen verbinden zich nu eenmaal sneller met je als ze iets van je weten en als je jezelf durft te laten zien.

Ronald de Jong TAPRonald de Jong

Of Ronald uit marketingoogpunten zijn verhaal is gaan delen, waag ik te betwijfelen. Zijn partner overleed in april 2015 en hij is daarna brieven aan haar gaan schrijven, die hij deelt op een blog. Is het verstandig om je verdriet in de openbaarheid te delen? Ronald zegt daar zelf het volgende over” Door ziekte en verlies in de privésfeer zijn de laatste twee jaren anders verlopen dan ik voor ogen had. Ik zorgde voor en rouw om mijn geliefde, die in april 2015 overleed. Meer hierover vind je op brievenaanmariek.nl. Misschien gaat het te ver om dit te noemen op een zakelijke website maar deze pagina gaat over mij en wat ik de laatste twee jaar heb meegemaakt is nu onlosmakelijk met mij verbonden. Daar kan ik niet omheen.”

Komen mooie dingen uit voort…

Ronald laat zich op een behoorlijk kwetsbare manier zien. Door het delen van zijn verdriet, moeilijke periodes en fijne momenten krijg je het idee dat je hem kent. Ronald zet zijn kwetsbaarheid daarnaast ook op een andere manier in. Onlangs bracht hij bijvoorbeeld het 3e deel van zijn magazine ‘Evenbeeld‘ uit, dat geheel in het teken staat van kwetsbaarheid. Hij interviewde een aantal mensen en fotografeerde daarnaast 32 mensen die zich in al hun kwetsbaarheid lieten zien. Dat leverde mooie momenten en verhalen op. En ook hier schuwt hij het niet om zichzelf te laten zien “Het is een beetje ongemakkelijk dat ik zelf twee keer in dit magazine voorkom. Door de mensen, bij wie ik kwam fotograferen, werd af en toe gevraagd of ik mijzelf ook nog kwetsbaar ging opstellen op een foto? Het leek mij een redelijke vraag omdat ik dat ook van hen vroeg. Dus dat heb ik gedaan. Het gaat tenslotte over kwetsbaarheid en niet alleen die van andere mensen.”

Talks About Photography

Op T.A.P. komt Ronald praten over het delen van je eigen verhaal. Wat levert het hem op? Hoe ver ga je met het delen van je eigen kwetsbaarheid? Is het zakelijk gezien slim om zoveel van jezelf te laten zien? Zijn er zaken die hij niet met iedereen deelt? “Ik hou er wel rekening mee dat die tekst in principe door iedereen te lezen is, en ik vertel misschien niet mijn diepste gevoelens, maar ik schrijf wel wat ik wil”

Meer weten over Ronald?

De website van Ronald

En Ronald op Facebook en Instagram.

[button color=”accent-color” hover_text_color_override=”#fff” size=”large” url=”http://www.angelcoaching.nl/product/t-a-p/” text=”Ik kom ook naar T.A.P.!” color_override=”#ffd33f”]

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.