Hoe zet je social media in zonder jezelf te verliezen?

Social media is fake, Facebook geeft een vertekend beeld, social media levert stress op omdat je aan allerlei verwachtingen moet voldoen… Herkenbaar? Heb je er wel eens aan gedacht dat wij met z’n allen social media maken, dat we de inhoud dus zelf in de hand hebben? 

Social media zakelijk inzetten

Ja, dat geldt ook op zakelijk gebied. Alleen maar succesverhalen? Reclameboodschappen? Laten we eerlijk zijn: is dat niet een beetje saai? En daarbij, maak je niet een veel eerlijker verbinding met je klant als je oprecht bent in wat je op social media laat zien? Dichtbij jezelf blijft in plaats van alleen de buitenkant te laten zien? Bang dat je klanten je in de steek laten, hoef je niet te zijn. Je (potentiële) klanten hebben ook wel eens een off day. Realiteit is, dat ze veel sneller klant worden (of blijven) als ze iets in jou herkennen.

Ilse WolfIlse Wolf

Ilse is een jonge fotograaf, opgegroeid met social media en online marketing. Al tijdens haar opleiding won ze een prijs ‘for being the most enterprising student’. Allemaal leuk en aardig, maar de druk om te presteren en om mee te doen aan het ‘oh wat zijn we allemaal succesvol en goed bezig’ was voelbaar. En ging behoorlijk tegenstaan.

Weather Permitting

Ze ging twee maanden naar Caldey, een miniscuul eilandje voor de kust van Wales. Een bijzondere plek: “Wat ooit een bruisend eiland was met kinderen, een school en een buurthuis, is tegenwoordig de basis van een afgezonderd bestaan. Geen supermarkt. Geen straatverlichting. Alleen een vaste kern van eenentwintig bewoners, waaronder elf monniken, die één zijn met de ruige natuur. De eilanders zijn afhankelijk van het tij, het licht en elkaar.”

Ilse: “Weather Permitting gaat over mijn haat liefde verhouding met de prestatiemaatschappij. Ik ging zonder telefoon en internet op reis. Het was in eerste instantie een ego document wat is geëvolueerd tot een boek over het eiland en zijn bewoners.”

Jezelf echt laten zien

Het project bracht haar veel. Niet alleen een prachtig boek maar ook een manier om om te gaan met de druk van de prestatiemaatschappij en alles wat daarbij hoort. Ilse is super actief op social media, maar wel op een andere manier dan daarvoor. In a nutshell: ze laat zien wat echt is, ook als het even iets minder goed gaat. Daardoor gaat het als vanzelf en kost het geen energie om actief bezig te zijn op social media. Ilse: “Ik zit veel op Twitter, haal daar veel opdrachten uit. Verder ben ik actief op Instagram, Facebook en sinds kort ook op Snapchat. Dat werkt ook heel goed.” en “Het helpt denk ik als mensen je “kennen”, een beeld van je hebben. Hoe persoonlijker hoe beter.”

Talks About Photography

Op T.A.P. praat Ilse over haar boek ‘Weather Permitting’, de druk die ze voelde in onze prestatiemaatschappij en de manier die ze heeft gevonden om ermee om te gaan. Ook laat ze zien hoe ze social media inzet en wat het haar oplevert.

Meer weten over Ilse?

De website van Ilse

Ilse op Facebook, Instagram. Op Snapchat is ze te vinden als Ilse Wolf

[button color=”accent-color” hover_text_color_override=”#fff” size=”large” url=”http://www.angelcoaching.nl/product/t-a-p/” text=”Ik kom ook naar T.A.P.!” color_override=”#ffd33f”]

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.