Spreker in de spotlights: Satijn Panyigay

Satijn Panyigay studeerde acht jaar geleden af aan de HKU en werkt sindsdien als zelfstandig autonoom fotograaf. Haar beelden zijn melancholisch en laten de schoonheid zien van zaken waar een ander misschien niet zo snel iets moois in ziet.

Satijn

Zo fotografeerde ze onder andere huizen van mensen die (net) overleden zijn. Satijn over deze serie “Mijn werk is een weerspiegeling van mijn ziel. Ik gebruik het als therapie, dus elke moeilijke emotie die ik ervaar wordt gekaderd. Ik wil het meest positieve mogelijk uit de zware dingen in het leven halen. Mensen willen in het algemeen niet over de dood praten. We worden ouder, dingen vallen uit elkaar, dat hoort nou eenmaal bij het leven. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar ik wil laten zien dat er ook schoonheid zit in het ervaren van zwaarte.” (bron)

Marketing

Op #TAP2018 komt Satijn praten over het belang van (online) marketing. Niet alleen om jezelf zichtbaar te maken, maar ook om ervoor te zorgen dat klanten betrokken raken bij wie je bent en wat je doet. In een interview met Cultuurmarketing “Het is een manier om geïnteresseerden betrokken te houden en het maakt mij toegankelijk als kunstenaar. Een persoonlijke aanpak is daarin heel belangrijk. Ik bind mensen aan mij en mijn werk door heel open te zijn over mijn emoties.” en “Ik heb goed in beeld wie mijn publiek is. Dat zijn voornamelijk kunst- en fotoverzamelaars, veel van hen ken ik zelfs persoonlijk. Soms word ik ook verrast door mensen die geen verstand hebben van kunst, maar mijn werk wel willen kopen omdat ze het verhaal mooi vinden of er toch iets is dat ze aanspreekt in het beeld.”

Deze inhoud is geblokkeerd. Als je deze inhoud wilt zien, moet je cookies accepteren.

Hello Kitty kunst maken?

Satijn is zich er van bewust dat haar werk niet het makkelijkst te verkopen werk is. Maar dat wil niet zeggen dat ze verleid wordt om dan maar werk te gaan maken dat beter in de markt ligt. Gelukkig is dat ook nergens voor nodig. Je kunt beter een kleine betrokken groep geïnteresseerden hebben, dan 1000en volgers die niks met jou of je werk hebben. Betrokken mensen die echt van je werk houden, daar komen je kopers uit.

Daarnaast heeft Satijn een mooi initiatief ontwikkeld, een jaarlijkse box met foto’s waar mensen zich op kunnen abonneren. Het idee is simpel: “Gedurende tien maanden ontvangen mensen elke maand een nieuwe foto van mij. Bij de eerste foto zit een handgemaakte bewaardoos om de foto’s in te ‘sparen’. Ik maak de boxen in een beperkte oplage van tien stuks en mensen kunnen zich van tevoren inschrijven.” (bron) Inmiddels maakt ze deze box voor het derde jaar.

#TAP2018

Op #TAP2018 praat Satijn over het inzetten van (online) marketing. Jezelf laten zien, verbinding aangaan met potentiële klanten zonder jezelf te verloochenen. Sterker nog: door dicht bij jezelf te blijven verkoop je uiteindelijk meer!

Meer weten over Satijn of in contact komen met haar?

De website van Satijn en Satijn op Instagram.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier × 5 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.